Hogyan csalogathatjuk be a férfiakat a kozmetikákba?

[Total: 0    Average: 0/5]

Hogyan csalogathatjuk be a férfiakat a kozmetikákba?

A Xerfi és más, nemzetközi gazdaságkutató intézetek véleménye megegyezik abban, hogy a kozmetikai ipar számára a közeljövőben a férfi lakosság számít a legnagyobb reményekre feljogosító, új célcsoportnak. A felmérések és kutatások tükrében ez ténykérdésnek számít. ugyanakkor számos kérdés merül fel azzal kapcsolatban: hogyan érhető el, hogyan ösztönözhető a termékek és a szolgáltatások igénybe vételére ez az új potenciális ügyfélkör.

A piackutatók előrejelzéseiben megjövendölt siker még várat magára

Körülbelül egy évtizede került be a szakmai köztudatba a hír: a kozmetikai iparban a férfiápolási termékek és kezelések nagy forradalma várható. Sokan, sokat vártak és várnak a férfikozmetikai piac szélesedésétől. Felbecsülhetetlen lehetőségeket látnak benne, hiszen a férfiak szám szerint mégiscsak a teljes népesség felét teszik ki. Különösen reménykeltő kilátások ezek egy olyan helyzetben, amikor a női fogyasztóknak szánt termékek és ápolások piacának növekedése egyértelmű lassulást mutat. A férfiak újabb keletű igényét a kifejezetten nekik szánt kozmetikai termékekre és kezelésekre így kommentálják a szakemberek: A férfibőrnek a női bőrtől eltérő sajátosságai miatt speciális készítményekre van szüksége. A női kozmetikumok nem alkalmasak a férfiak bőrének ápolására. A mai modern, a külsőségekre rendkívül sokat adó társadalom rákényszeríti a férfiakat is, hogy odafigyeljenek megjelenésükre. A bőr minősége a férfiak számára is megjelenésük egyik meghatározó elemévé vált. A férfiak ma már nem idegenkednek a kozmetikai készítmények használatától, örömüket lelik az arc- és testápolásban, és igényük van az újabb termékek kipróbálására. Úgy tűnik, leáldozóban van a „macsó” férfi kora, és helyét egyre inkább átadja a megjelenésére sokat adó „metroszexuális” és „überszexuális” férfitípusnak. A megváltozott igényekre való tekintettel egyre több, alapvetően női kozmetikai termékeket gyártó cég hozta létre saját férfikozmetikai termékcsaládját. A piacon jelentősen nőtt a tudományos alapon kidolgozott, innovatív összetételű, igényes férfiápolási termékek száma, idővel pedig megjelentek az első, kizárólag férfikozmetikai készítményeket gyártó és forgalmazó márkák, és velük együtt a férfiaknak szánt szalonkezelések is, amelyek igazi újdonságot jelentettek a kozmetikák kezelési kínálatában. Látszólag minden készen állt a várva várt, nagy áttöréshez. Ennek ellenére tíz évvel a férfiak piacának ugrásszerű növekedését megjósoló híradások szárnyra kelése után a férfikozmetikai szegmens fejlődése még korántsem érte el határait. Vajon mi lehet e késlekedés oka? Néhány évnyi erőteljes és jól érzékelhető növekedés után a férfikozmetikai termékek piaca ma is fejlődést mutat, de jóval kisebb mértékűt, mint ahogyan azt tíz évvel ezelőtt remélni lehetett. Vajon miért? A jelenlegi gazdasági helyzet nem kedvez a mérsékelt növekedést mutató piaci szegmenseknek. Néhány nagyon speciális igényeket kielégítő, mégis a maga nemében úttörő kis márkának gondot jelent a forgalmazás, mert a mérsékelt kereslet miatt a nagy áruházláncok leveszik a termékeiket a polcaikról. Előfordul, hogy néhány szalon hite is meginog a férfiápolás piacának további perspektíváit illetően. Lehet, hogy a nagy áttörés csak mítosz marad, valóra nem vált álom? Lehet, hogy létezika földön egy, még a nőnél is kiszámíthatatlanabb, titokzatosabb lény, és ez éppen a férfi volna? A kérdésekre választ csak a férfiak megismerése adhat. Meghódítani ugyanis csak azt lehet, amit az ember megismert. Az egy évtizede remélt lehetőség ma is nyitva áll, de csak azok számára, akik hajlandóak időt és energiát áldozni potenciális ügyfélkörük, a férfiak igényeinek, elvárásainak, fogyasztási szokásinak megismerésére és megértésére.

Titokzatos az, a mit nem ismerünk

Ha a férfikozmetikai piacban rejlő, kiaknázásra váró lehetőségeket helyesen akarjuk felmérni, nem haszontalan, ha felidézzük a kaliforniai aranyláz időszakának tanulságait. Az arany, és vele együtt a meggazdagodás lehetőségének híre gyorsan elterjedt a világban, és kalandvágyó emberek százai és ezrei vágtak bele a nagy vállalkozásba, hogy megvalósítsák álmaikat. Nagy reményei azonban végül csak azoknak váltak valóra, akik nem vaktában vágtak bele a kalandba, hanem helyesen mérték fel a helyzetet, tudták, hol és hogyan érdemes áldozatokat hozni a siker érdekében. A férfitermékek és -kezelések piacával ma kicsit ehhez
hasonló szituációt élünk. A szerencséjét itt is csak az találhatja meg, aki okosan mérlegeli a körülményeket, és tudatosan, a potenciális ügyfélkör ismeretében
cselekszik. A férfiak fogyasztási szokásai és elvárásai a kozmetikai cikkek és szolgáltatások tekintetében sem kiismerhetetlenek, csak tanulmányozást igényelnek. Eleve kudarca ítélt vállalkozás, ha valaki a női ügyfélkörnél már egyszer jól bevált recepteket igyekszik alkalmazni a férfiak meghódítására is. A férfiak ugyanis: mások. S amiben mások, az alapvetően meghatározza piaci magatartásukat, vásárlói elvárásaikat is.

MIT AKAR A FÉRFI?

A férfiak egyáltalán nem bonyolultak. Valójában végtelenül egyszerű dolgokat akarnak akkor is, amikor bőrápolásról van szó: jól szeretnének kinézni, a lehető leghatékonyabb módszerrel, és minél gyorsabban, minél egyszerűbben, minél olcsóbban. Lássuk, mindezt kicsit részletesebben!

Jól kinézni
Vajon mi motiválja ma a férfiakat arra, hogy többet foglalkozzanak a külsejükkel? Igen, a férfi ak az idők során kissé megváltoztak, de alapvetően ma is ragaszkodnak a világban betöltött tradicionális helyzetükhöz: ők „az erősebbik nem” tagjai: hatékonyak, célratörőek, versenyszellem fűti őket, és szeretik a kihívásokat. Biológiai nemükből és társadalmi szerepükből következően a férfiak a szépségápolással kapcsolatban is másként gondolkoznak, mint a nők. A férfiak „ápolás” alatt alapvetően nem szépségápolást értenek, hanem „egészségvédelmet”, olyan eljárást, beavatkozást vagy kezelést, amely segít bőrük egészségi állapotának megőrzésében vagy javításában, és ezen keresztül az egészséges ember benyomását keltő megjelenés elérésében. A férfiak tisztában vannak azzal, hogy szakmai, társadalmi és szerelmi életük alakulása szempontjából egyaránt szükségük van arra, hogy „jól nézzenek ki”. Az arc- és testápolás a férfiaknál nem annyira belső igényből fakad, mint a nőknél, hanem inkább külső elvárásoknak engedelmeskedik. Mivel teljesítményüket az élet minden területén befolyásolja a megjelenésük, ezért a jobb érvényesülés érdekében azokat a termékeket és kezeléseket keresik, amelyek kifogástalan tisztaságot, a bőr simaságát, egészségtől sugárzó arcszínt, energikus, élettől sugárzó tekintetet biztosítanak számukra.

A lehető leghatékonyabb módszerrel
A férfiak eredménycentrikusak. Teljesítményt várnak el maguktól, és teljesítményt vár el tőlük a társadalom az élet minden területén: a munkában, a házépítésben, a magánéletben, a sportban… Érthető hát, ha ők is valódi eredményeket várnak a kozmetikai készítményektől, amelyeket használnak. A hatékonyság az első számú kritérium: a férfiaknak látható, bizonyítható, nyilvánvaló eredményekre van szükségük.

Minél gyorsabban
Elfogadják, hogy megjelenésük érdekében tenniük kell valamit, de nem hajlandók az egész napjukat a fürdőszobában vagy a kozmetikai szalonban tölteni. A férfiak számára a gyorsaság nagyon fontos. Otthoni ápolással körülbelül 20 percet hajlandók eltölteni, a szalonkezelésekre pedig egyszerre maximum egy órát áldoznak az életükből.

Minél egyszerűbben
A férfiak nem szeretik bonyolítani a dolgokat. Így vannak ezzel a bőrápolással kapcsolatban is. Nem akarnak több különböző kezelést, vagy olyan kúrát, amelynek
során különböző készítményeket egymás után kell alkalmazni a bőrön. Nem vevők az egyes arcterületek speciális ápolását biztosító krémekre, készítményekre sem. Ami kicsit is bonyolult, az nem férfiaknak való ápolás. Számukra az ideális készítmény olyan termék, amely „mindenre jó”: egyformán hatásos az arcra, a nyakra, a szemkörnyékre, nappalra és éjszakára is megfelelő ápolást nyújt, véd, regenerál, ránctalanít és hidratál egyszerre, és még a szem alatti táskákat is megszünteti. Lássuk be, ezek nem kis elvárások… A kozmetikában való járatlanságuk miatt a férfiak a nőknél is jobban igénylik a szakemberek segítségét, a személyes tanácsadást. A kozmetikusokra fontos szerephárul ezen a téren. A tanácsadás, a magyarázat a férfi számára azonban csak akkor jó és használható, ha egyszerű, könnyen érthető, szakkifejezések helyett inkább hétköznapi nyelvet használ. A csomagolás tekintetében előnyt élveznek a praktikus alkalmazást lehetővé tevő, a könnyű és pontos adagolást biztosító kiszerelések, amelyeknél nem kell aggódni amiatt, vajon keveset, eleget, vagy túl sokat használt-e belőle az ember. A férfi ak számára az egyszerűség fontos szempont. Jó az a termék, amelynek gyártása során odafigyeltek arra is, hogy a felhasználás könnyű és magától értetődő legyen, ne kelljen hozzá segítséget kérni egy szakembertől.

Minél olcsóbban
A férfi ak alapvetően kevésbé törődnek a megvásárolni kívánt termék árával, mint a nők, de a válság azért az ő vásárlói magatartásukra is kihat, és óvatosabban költekeznek. A kozmetikai termékek árát a férfiak általában túl magasnak tartják. Közrejátszik ebben az a tény, hogy a férfiakat az ápolási termékek kiválasztásánál nem fűti az a belső láz, az az érzelmi motiváció, amely a legtöbb nőre jellemző, amikor kozmetikumokat vásárol. A férfi számára a kozmetikai készítmény nem élvezeti, hanem szükségleti cikk.

MIT NEM AKAR A FÉRFI?

Amit a férfi ak nem akarnak, azt szerencsére világosan ki is fejezik, ezért nem nehéz megérteni őket. Mit nem akar tehát a férfi, ha arc- és testápolásról van szó?

A nőies ízlést tükröző világot
A férfi ak az arc- és testápolással kapcsolatos első élményeiket egy női kozmetikai termék használatával szerezték. Többnyire úgy, hogy egy szép napon kipróbálták az édesanyjuk vagy a barátnőjük egyik kéz- vagy arckrémjét. Erre természetesen nem büszkék, sőt, igyekeznek még csak nem is beszélni róla, hiszen egy férfi számára aligha lehet férfi atlanabb dolog, mint női kozmetikumokat használni. A férfiak határozottan visszautasítják, hogy a nőkhöz hasonló módon foglalkozzanak arcuk, testük ápolásával. Ha egy márka megpróbálja becsapni őket, és férfi as köntösbe bújtatja ugyanazokat a termékeket, amelyeket köztudottan női fogyasztók számára fejlesztettek ki, még akkor sem érhet el sikert, ha a termék maga esetleg valóban hatékony és jó minőségű. Ha a férfi vásárlókat valaki úgy akarja megszólítani, mint a nőket, azzal ugyanis garantáltan kudarcra ítéli önmagát. Ugyanez a helyzet a termékforgalmazással kapcsolatban is. A férfi fogyasztók nem szívesen vásárolnak nőies hangulatot árasztó üzletekben. Egyszerűen kényelmetlenül érzik magukat egy női világban, vagy attól félnek, hogy mások gondolják őket férfiatlannak, ha ilyen helyen vásárolnak. Nem kell feltétlenül férfiasnak lennie az üzletnek, ahová minden feszélyezettség nélkül, szívesen betérnek, de a nőies jelleg semmiképp ne domináljon. A férfiaknak ez a pszichológiai sajátossága nem kis kihívás elé állítja azokat a szépségszalonokat, amelyek évek hosszú során keresztül szinte kizárólag női ügyfeleket fogadtak, ám az utóbbi években egyre több férfi vendég lépi át a küszöböt. Az olyan szalonokban, ahol spa működik, a vendégkörnek akár 30%-át is kitehetik a férfi vendégek. A közvélemény-kutatások adatai szerint ma rengeteg férfi használ rendszeresen különféle ápoló készítményeket. Nyugat-Európában közülük sokan az interneten keresztül vásárolják meg, amire szükségük van. Az internetes oldalak között is előnyt élveznek azok, amelyek kizárólag férfi kozmetikai termékeket kínálnak.

A vásárlást
A vásárlás a férfiak számára unalmas, fárasztó és idegesítő. Hogy mennyire, az persze attól is függ, hogy mit vásárol az ember. De mert a kozmetikumok a férfiak többségének, valljuk meg, nemigen mozgatják meg a fantáziáját, nem árt számolni ezzel a körülménnyel is. Míg a nők számára a vásárlás az egyik kedvenc időtöltés, addig a férfiaknak általában csak teher: számukra egyáltalán nem jelent örömet, ha kozmetikai termékek tulajdonságairól érdeklődnek, nem élvezik a kipróbálást, a más termékekkel való összehasonlítást, unalmasnak találják a bolti eladó tanácsait a készítménnyel és használatával kapcsolatban, és arra gondolnak: bár meg lehetne úszni ezt az egészet valahogy sokkal egyszerűbben…

HOGYAN CSALOGATHATJUK BE A FÉRFIAKAT A KOZMETIKÁBA?

Ha a szalon férfi vendégek számára is kínál szolgáltatásokat, és tervei között szerepel a férfi ügyfélkör további szélesítése, érdemes figyelembe venni néhány szempontot, amelyek közelebb visznek a sikerhez.

A környezet kialakítása
Ahhoz, hogy a férfiaknak kedvük legyen belépni a szalon ajtaján, olyan miliőt kell teremteni, amely vonzó számukra, és összhangban van a férfi ápolással kapcsolatos elképzeléseikkel. Az ember hajlamos arra, hogy először a dolgok rossz oldalát vegye észre. Ezért nagyon fontos, hogy a szalon már kintről, az utcáról nézve is csalogató legyen, hogy férfi szemmel nézve is tetszetős legyen a cég logója, hogy a szalon neve a férfi fülek számára is jól hangzó legyen. A női ízlést tükröző utcafront látványa azonnal elveszi a férfiak kedvét a belépéstől, ezért érdemes inkább valami, mindkét nem számára tetszetős, de semleges hatású külső kialakításra törekedni. Az olyan szalonnál azonban, amely inkább férfi ápolásra szeretne specializálódi, bátran lehet hangsúlyozni a férfi as jelleget.
A színválasztásban ilyenkor szerencsés lehet a szürke, a fekete, a sötétkék…

A férfias nyelvezet
A nők azokat a belső tereket szeretik, amelyek családias, meleg, bensőséges, intim hangulatot árasztanak. Ahol egy varázslatos tündérvilágban érezhetik magukat, távol a hétköznapi realitásoktól. Ha azonban férfi vendégeket szeretne toborozni valaki, legjobb, ha elfelejt mindent, ami a női ügyfelek körében már jól bevált. A férfiak ugyanis egyáltalán nem érzik a magukénak az ilyesfajta „varázslatokat”. Ők két lábbal állnak a földön, és nem kérnek a tündérmesékből. A férfi vendégkör kiépítésébe egy szalonnak ugyanannyi energiát kell belefektetnie, mint egykor a női ügyfelek megszerzésébe. De a női vendégek megszerzésére és megtartására alkalmazott módszereket és stratégiákat szinte teljes egészében el lehet felejteni. A férfiak ugyanis másként működnek, mint a nők. A hölgyeket leveszi a lábukról a szépségápolás és a kozmetikai termékek misztifi kálása, az, ha a megvásárolható készítmények és az igénybe vehető kezelések marketingje egyfajta álomvilágot épít fel számukra. Ehelyett a férfiaknál a gyakorlatiasság, a praktikum hangsúlyozása válik be leginkább. A kommunikáció akkor hatékony, ha nyelvezete a kozmetikumok hagyományos szemléletét tükrözi, és egyszerűen beszél a fogyasztóhoz, a termék vagy a szolgáltatás mindenfajta misztifikálását mellőzve. Aki a férfiak nyelvén szeretne beszélni, az legjobb, ha mondanivalóját egyszerűen és egyenesen, sallangmentesen, a praktikus szempontokat kiemelve fogalmazza meg, és némi humorral meg iróniával fűszerezi. A jól megválasztott kommunikáció már fél sikernek számít. A jól eltalált, férfias nyelvezet fontos kiindulási pont ahhoz, hogy a vendég úgy érezhesse: itt otthon van, azt kapja majd, amire szüksége van, megértik őt. A „szép” és „esztétikus” jelzők helyett a férfiak világában jobban hangzik az, ha valami „sportos” vagy „férfias”.

Férfias termékek és kezelések

A férfias ízlésnek megfelelő dizájn és dekoráció, az egyenes beszédre törekvő kommunikáció jó alap arra, hogy a férfiaknak kedvük támadjon kipróbálni a szalon szolgáltatásait, de még messze nem elegendő ahhoz, hogy vissza is térjenek, és stabil törzsvendégekké váljanak. A termékválasztás minden szalon számára dilemmát jelent. Vajon milyen márkát érdemes választani, amely beváltja majd a hozzá fűzött reményeket? Mi a jobb: ha egy nagy és közismert, de eredendően női kozmetikai termékeket gyártó márka férfi termékcsaládjával dolgozik a szalon, vagy ha bizalmát inkább egy férfi kozmetikai márka termékeibe helyezi? A kérdés eldöntésének nincsenek minden esetben egyformán alkalmazható, jól bevált aranyszabályai. A választás mindig több tényezőtől függ. Például attól, hogy ki milyen kezeléseket kíván felvenni a kínálatába, milyen a szalon profilja és meglévő, illetve kialakítandó ügyfélköre, vagy milyen termékekkel dolgoznak a legközelebbi riválisnak számító,konkurens szalonok. A legfontosabb szempont pedig mindig az, hogy a választandó márka mind minőségében, mind pedig kommunikációjában a lehető legteljesebb mértékben harmonizáljon a szalon arculatával, és mindenekelőtt a férfi ak elvárásaival. Ez utóbbi mindennél előbbre való. A szalonkezelések tekintetében felétlenül érdemes szem előtt tartani, hogy a férfiak a gyors, tonizáló vagy relaxáló hatású kezeléseket keresik leginkább. Ezért a kezelési kínálat összeállításánál törekedni kell arra, hogy ilyen jellegű szolgáltatásokból legyen széles a választék. Ügyeljünk a megfelelő atmoszférára, és alakítsunk ki egy olyan kabint, amelynek berendezése kellőképpen semleges hatású, nem tükröz nőies jelleget. A berendezés legyen modern, némi high tech beütéssel. A bútorok legyenek kényelmesek, nagyméretűek, elegánsak és funkcionálisak, hogy a praktikum elve is érvényesüljön. Ugyanezek a kritériumok érvényesek az összes egyéb berendezési tárgyakra és kiegészítőkre is. A kezelések és a kabinkialakítás semleges vagy férfias jellege mellett fontos, hogy minden, a vendéget a szalonban érő élmény harmonikusan illeszkedjen a koncepcióba. Az egész intézménynek minden tekintetben alapvetően különböznie kell a hagyományos szépségszalonoktól. Alkalmazkodni kell a férfiak sokszor igen túlterhelt, pörgős menedzser-életmódjához is, ezért a déli órákban, illetve este, viszonylag késői időpontban is rendelkezésükre kell tudnunk állni a kezelésekkel. A várakozás perceinek kellemesebbé tételéhez alakítsunk ki klubhangulatú körülményeket, és egy kis bárt, ahol a munkába visszatérés vagy a hazamenetel előtt, a kezelés után még gyorsan megihat a vendég egy pohár italt. Az autós, informatikai, high tech és sportmagazinok szintén elengedhetetlen kellékei egy férfi vendégkört kiszolgáló szalonnak.

Expressz sebességű kezelések

A férfiak nem igénylik a részletek gondosan megtervezett koreográfiáját: a gyors kezeléseket szeretik. Egy 30 perces kezelést egy női vendég sokszor túl rövidnek érez, egy férfi számára azonban ez az ideális kezelési időtartam. A kezelés gyorsaságát már a kezelési kínálatban is érdemes hangsúlyozni. Az expressz kivitelezhetőség az otthonra javasolt bőrápolásnál is az egyik legfontosabb szempont. A termékek értékesítését kísérő, meggyőző érvelésnél is érdemes kiemelni, hogy az ajánlott készítményekkel az otthoni ápolás is legfeljebb 20 percet vesz igénybe. A férfiak nem szeretnek sok időt tölteni a szalonban sem. A kezelést ugyan fontosnak tartják munkahelyi és magánéletük sikeressége érdekében, és kellemes kikapcsolódást jelent számukra, de tudnunk kell, hogy nekik ez mégiscsak egy mellékes dolog, aminek nem tulajdonítanak túl nagy jelentőséget. Ezért igyekezzünk egyszerűen és röviden megfogalmazott tanácsokat adni nekik, ezzel is bizonyítva, hogy a bőrápolás tulajdonképpen egyáltalán nem nagy ördöngösség…

A nők a legjobb szövetségesek

Különböző felmérések adatai szerint a férfi ápolási termékek mintegy felét a nők vásárolják meg. A nőknek nagy szerepük van a férfiak ápolási szokásainak kialakításában. Ezzel a ténnyel kozmetikusként mindenképpen számolnunk kell. A férfiakat legkönnyebben a barátnőjükön, társukon, feleségükön keresztül lehet ápolási termékek vásárlására vagy kezelések igénybevételére ösztönözni. A nők ugyanis maguk is számos arc- és testápoló készítményt használnak, és szívesen veszik, ha párjuk is jól ápolt, igényes a megjelenésére. Lépjünk velük szövetségre! A szalonunkba járó hölgyek kiváló közvetítők lehetnek: férfi családtagjaikkal könnyen bővíthetjük a szalon férfi vendégeinek körét. Egy meghatározott kezelésre szóló ajándékutalvány remek kedvcsináló lehet női ügyfeleink férfi családtagjai számára. A férfiaknak ugyanis nem feltétlenül jut eszükbe maguktól, hogy átlépjék egy kozmetikai szalon küszöbét. Motiválni kell őket. Ha azonban a felajánlott kezelést egyszer kipróbálták, már csak a kozmetikus szakértelmén, személyes varázsán és érvelési képességén múlik, hogy újra át akarják-e élni a megismert új élményt. Azoknál pedig, akik idegenkednek az ingyenes kezelés kipróbálásától, még mindig van egy tartalék ütőkártyánk: hívjuk meg a szalonunkba járó barátnőjével együtt egy közösen igénybe vehető, kényeztető páros kezelésre. Ennek az ajánlatnak nemigen lehet ellenállni…

Minden információ egy helyen

A férfiak általában sok időt töltenek internetezéssel. A bőrápolással kapcsolatos kérdéseikre is előszeretettel keresik a válaszokat különböző weboldalakon. Gyorsan és a személytelenség nyújtotta biztonságban juthatnak információkhoz a férfi bőr jellegzetességeivel, bőrápolási kérdésekkel, az öndiagnózis módszereivel kapcsolatban, anélkül, hogy bárki előtt is vállalniuk kellene kozmetikai járatlanságukat. Ennek az előnynek köszönhető az is, hogy a férfiak közül sokan szívesen vásárolják bőrápolási termékeiket interneten keresztül. A szalonban dolgozó, férfi ápolással is foglalkozó kozmetikus természetesen maga is örömmel adna tanácsokat vendégének, de a férfiak nem kérdeznek: sokszor szégyellik feltenni a kérdéseiket egy nőnek. Ezért kiváló megoldás lehet, ha a szalonban prospektusok, ismeretterjesztő kiadványok, illetve a szalon munkatársai által összeállított, nyomtatott tájékoztató anyagok formájában hozzáférhetőek a férfi vendégek számára mindazok az információk, amelyekhez egyébként sokan a neten keresztül jutnak hozzá. Ügyeljünk arra, hogy a kérdések tárgyalásmódja, nyelvezete a férfiak gondolkodásmódjának megfelelő, konkrét problémákra megoldásokat kínáló, egyszerű és praktikus szempontokra épülő legyen! A kis füzeteket azután egyszerűen tegyük a szalonban megvásárolt, otthoni ápolásra való termékek mellé a szatyorba. A férfiak közül sokan minden személyes beszélgetésnél jobban értékelik a tanácsadásnak ezt az abszolút diszkrét módját.

Az internetes jelenlét fontossága

Miután a férfiak bőr- és testápolási kérdésekben szívesen tájékozódak az interneten, jó eséllyel növelheti férfi ügyfeleinek körét az a szalon, amelyik maga is rendelkezik egy többé-kevésbé jól szerkesztett weboldallal. Ha a tartalom állandó frissítésére nincs is lehetőség, annyi feltétlenül szükséges, hogy a szalon elérhetőségei, kezelési kínálata és néhány más, alapvető információ interneten keresztül is elérhető legyen. A férfiak általában rendszeresebb használói a netnek, mint a nők. Sokan szinte reflexszerűen rákeresnek minden látóterükbe kerülő újabb hely címére, s ha nem találják a céget a weben, azt máris negatívumként értékelik. Ha azonban a talált internetes oldalt figyelemfelkeltőnek, színvonalasnak találják, az pozitív benyomásként hathat rájuk, és kedvet csinálhat ahhoz, hogy személyesen is felkeressék a kozmetikát. Végezetül ne feledkezzünk meg arról sem, hogy férfi vendégeinknek speciálisan férfiaknak szóló hírlevelet küldjünk. Mivel a bőrápolással kapcsolatos információknak ők inkább híján vannak, mint a női vendégek, arra számíthatunk, hogy közülük többen olvassák majd figyelmesen az üzeneteinket.

Vendégcsalogató árak

A férfiak többsége, amíg meg nem ismerkedik a bőrápolási és a jó közérzeti szolgáltatások élményével és előnyeivel, el sem tudja képzelni, hogy rendszeresen nagyobb összegeket hagyjon ott egy szalonban vagy egy spában. Éppen ezért ha feltett szándékunk, hogy bővítsük férfi vendégeink körét, ne feledkezzünk meg arról, hogy kezdetben mind a termékeket, mind pedig a kezeléseket megfelelően alacsony áron kínáljuk számukra. A kezelés így természetesen nem lesz kifizetődő, de idővel megtérül majd ez a befektetés. A férfiak ugyanis, ha sikerül elnyernünk bizalmukat, sokkal kevésbé foglalkoznak az árakkal, mint a nők. Ehhez azonban meggyőződésükké kell válnia, hogy a szolgáltatásokra, amiket kínálunk, valóban szükségük van.

ÖSSZEFOGLALÁS

Egyszerű, de hatékony és könnyen használható kozmetikai készítményekkel, jól megválasztott, a férfiak gondolkodásmódját és lelki beállítottságát szem előtt tartó kommunikációval és megfelelő hozzáállással bármelyik szalonnak jó esélyei lehetnek arra, hogy férfi vendégekkel bővítse ügyfeleinek körét. Ehhez ismerni
kell a férfiak elvárásait, testápolásról alkotott fogalmait, és úgy kell alakítani szalonunkat, hogy az minden tekintetben megfeleljen a férfi vendégek ízlésének, igényeinek. Az a szalon, amely összes vonatkozásában ismeri és figyelembe veszi a férfi ak elvárásait, szolgáltatásaival pedig valódi megoldásokat tud kínálni problémáikra, tapasztalni fogja, hogy a férfi ügyfélkör valóban az üzleti fejlődés új lehetőségeit kínálja az esztétikai ipar számára.

Arnaud Walleton- kozmetikai tanácsadó, szakoktató

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 56 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*