Eseménynaptár
HÍRARCHÍVUM
Kereső
Kapcsolat
Jogi nyilatkozat
Médiaajánlat, előfizetés
Állásajánlatok
 English
Hozzászólások
Előadás vázlatok

breitling watches

Konferenciák
MET-AJÁNLÁSOK
ENERGIA MŰHELY
a
Észak-Magyarországi
Ifjúsági Tagozat
Interdiszciplináris Tagozat
Távhő Tagozat
Összes esemény


Az első, üzemanyag-cellás járművekkel megtett világ körüli túra visszatért Stuttgartba
Frissítve: 2011. június 20.
Sikeresen visszatért Stuttgartba 2011. június 1-én az "F-CELL World Drive" nevet viselő, első, hidrogén üzemanyag-cellás (HFC) járművekkel megtett világ körüli túra csapata. Videó beszámolók itt találhatóak: http://www.daimler-technicity.de/en/fuelcellworlddrive/

forrás:

http://www.daimler-technicity.de/en/world-drive-back-in-stuttgart/

http://www.the-linde-group.com/en/news_and_media/press_releases/news_2011_06_01.html

A három Mercedes-Benz B-Class F-CELL személyautó a túra január végi kezdete és 30.000 km megtétele után, 14 ország és 4 kontinens érintésével a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum előtt lépte át a célvonalat. Mindezt az autó születésének 125. évfordulójára időzítették, részben emiatt is tartott 125 napig a világ körüli túra. Dieter Zetsche, a Mercedes-Benz igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy “az F-CELL World Drive megmutatta, hogy az üzemanyag-cellán alapuló elektromos járművek ideje elérkezett. Most a hidrogén-infrastruktúra kiépítésének sebességét kell felgyorsítani.

Az üzemanyag-cellás járműhajtás bizonyította a mindennapi használhatóságát

A túra során a HFC járművek meggyőző módon bizonyították teljesítményüket, alkalmasságukat, ugyanis nem csak városi területeken autóztak keresztül, hanem vidéki utakon, hosszú autópályákon, és néha még félig kiépített utakon is, pl. Ausztrália és Kína egyes részein.

A hidrogén-infrastruktúra jelentette kihívás

Az F-CELL World Drive túra egyrészről a széles közvélemény számára testközelből is megmutatta az új, zéró helyi kibocsátással működő autókat, és egyidejűleg ez a túra – nem titkoltan - egyfajta lobbitevékenységet is jelentett a kiterjedt hidrogén tankoló infrastruktúra kiépítése érdekében, amely alapvető fontosságú tényezője a tüzelőanyag-cellás technológia piaci sikeréhez. Jelenleg kb. 200-300 közötti hidrogén üzemanyagtöltő-állomás létezik világszerte, amelyeknél a tüzelőanyag-cellás járművek megtankolhatók. Szakértői számítások szerint kb. 1000 hidrogéntöltő állomásból álló hálózat elegendő lenne Németországban, egy kiindulási szintű lefedettséghez. A Mercedes-Benz célja, hogy az autóvezetők a jövőben ugyanúgy tankolhassanak hidrogént, mint ahogy ezt jelenleg benzin vagy dízel üzemanyaggal megtehetik.

A Mercedes-Benz a Linde Csoportot választotta az „F-CELL World Drive” kizárólagos hidrogénellátó partneréül, amely szakértelme és globális jelenlétének köszönhetően biztosítani tudta a járművek hidrogénellátását a világ körüli túra bármely pontján. Kifejezetten ehhez a körutazáshoz a Linde és a Mercedes-Benz közösen kifejlesztett egy új, max. 700 bar nyomású mobil H2 töltőegységet, amely a Mercedes-Benz Sprinter típusú járművek bázisán került kialakításra, hogy a városoktól illetve - az egyelőre kevés - meglévő hidrogéntöltő-állomástól távoli területeken mobil hidrogéntöltő egységet használjanak a járművek feltöltéshez.

A hidrogén üzemű járművekkel megtett világ körüli túra számokban

A 70 napos vezetési időtartam alatt rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek és egyidejűleg bizonyították a B-Class F-CELL tüzelőanyag-cellás modell mindennapi körülmények közti használhatóságát. Az egy hidrogén-feltöltéssel megtett távolság tekintetében a rekord 648 km volt (Kazahsztán területén sikerült ezt elérni). A túra által érintett települések között a legkisebb 20 fős volt (Balladonia, Ausztráliáan), a legnagyobb pedig az impresszív, 19 milliós Shanghai (Kínában). A most még ritka hidrogén-infrastruktúra miatt a túrát kísérő mobil töltőállomásról – melyet a Linde AG-vel közösen fejlesztettek - 130 alkalommal tankolták meg az üzemanyag-cellás járműveket. A B-Class F-CELL járművek egy alkalommal való feltöltése néhány percet vesz csak igénybe.

A Linde a hidrogén üzemanyagtöltő rendszerek vezető beszállítója. A vállalat már több mint 70 állomást épített 15 országban, és ezek segítségével 200 000-nél több sikeres hidrogén tankolást hajtottak végre világszerte.

A továbblépés

Az „F-CELL World Drive” túrán túlmenően, a Daimler és a Linde szorosan együttműködve dolgozik egyéb projekteken, hogy biztosítsák a hidrogén ellátást az eljövendő évek során, az utakon növekvő számban megjelenő üzemanyag-cellás autók számára. Példának okáért mindkét vállalat 2009. óta aktív szerepet játszik és közreműködik, az ún. 'H2 Mobility' projekt előkészítésében, kidolgozásában. Sok „nagynevű piaci szereplő”, beleértve az olaj- és az energiaszolgáltató szektorba tartozó vállalatokat, összefogott, hogy kiépítsenek egy országos hidrogénellátó infrastruktúrát Németországban, a ’H2 Mobility' projekt keretében. Egy 2011. június 1-i dátummal megjelent sajtóközlemény alapján, a Daimler és a Linde további 20 hidrogén üzemanyagtöltő állomást kíván építeni Németországban a következő három évben, főként Stuttgart, Hamburg és Berlin környékén, illetve egy észak-déli és egy kelet-nyugati irányú „hidrogén-korridor” mentén. Jelenleg kb. 30 hidrogéntöltő állomás létezik Németországban; az újabb és újabb H2 töltőállomásokkal pedig lassan egy országos hálózat fog kialakulni. Ennyi hidrogén töltőállomással Németország vezető helyet foglal el Európában, és nem titkolt cél, hogy a vezető piac legyen az elektromobilitás terén.

Kapcsolódó beszámolók:

http://www.daimler-technicity.de/en/fuelcellworlddrive/

 

 

[ Nyomtatható változat ]
MET Közgyűlés alapszabály-módosítás miatt 2016. december 15-én
(2016. december 12.)
M E G H Í V Ó

A Magyar Energetikai Társaság közgyűlést tart a Magyar Mérnöki Kamara I. emeleti Tanácstermében (Budapest IX., Angyal u. 1-3.) 2016. december 15-én 14:00 órai kezdettel, amelyre tisztelettel meghívom.
Regisztráció: a helyszínen 13:30-tól.

A közgyűlés napirendje a következő:
1) A MET Alapszabály módosításának megvitatása, elfogadása
2) Szakmai előadás
3) Egyebek

A Közgyűlés a szavazati joggal rendelkezők 50%-a + egy fő jelenléte esetén határozatképes, ezért a Magyar Energetikai Társaság valamennyi tagjának szíves megjelenésére feltétlenül számítunk. Abban a nem várt esetben, amennyiben a fenti - szükséges számú - tag nem jelenik meg, úgy a Közgyűlés megtartására 2016. december 15-e napján 14:30 órai kezdettel ugyanazon a helyszínen, a fentiekkel azonos napirend szerint kerül sor, amely közgyűlés a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes lesz.

A MET Alapszabály módosító javaslata elérhető a hír címére kattintva. Tovább
XVII. Energetika-Elektrotechnika (ENELKO) Konferencia
(2016. július 12.)
A kolozsvári székhelyű Erdélyi Magyar Műszaki Tudományos Társaság (EMT) 2016. október 6-9. között Kolozsváron a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetemen szervezi meg a XVII. Energetika-Elektrotechnika (ENELKO) Konferenciát.
A konferencia meghirdetése, bővebb információk, jelentkezési lapok, valamint előadás bejelentő lapok a konferencia honlapján: http://enelko.emt.ro/ találhatóak. Előadók jelentkezését 2016. szeptember 1-ig, résztvevők jelentkezését 2016. szeptember 10-ig várják. Tovább
Energetikai Szakközgazdász képzés
(2016. július 12.)
A Budapesti Corvinus Egyetem ez évben is elindítja Energetikai Szakközgazdász képzését... Tovább
MET Közgyűlés jegyzőkönyve 2016 június 2
(2016. június 22.)
Tovább
MET Közgyűlés meghívó 2016 június 2
(2016. május 17.)
Tovább
Energia Műhely - 17. rendezvény
(2016. március 20.)
Kedves Kolléga Hölgy! Tisztelt Kolléga Úr!

A Magyar Energetikai Társaság (MET) szeretettel várja Önt Energia Műhely sorozatának tizenhetedik fórumára.

Témája: Településeink energiahatékonysági lehetőségei

Időpontja: 2016. április 6. szerda 14:00 óra

Helye: H-1101 Budapest, Expo tér 2., Expo Hotel Congress Terem (a BNV főbejáratánál)
Lejárt az I. Századvég – MET energetikai tanulmányíró verseny jelentkezési határideje


Október 25-e, vasárnap 24 óráig lehetett jelentkezni az I. Századvég – MET energetikai tanulmányíró versenyre.

Összesen 19 nevezést regisztráltunk: 16 egyéni és 3 csapat indulót. A jelentkezők többsége műszaki alap, vagy mesterszakos hallgató, azonban több – ettől eltérő – regisztráció is érkezett (kémia és jogász szakos illetve PhD-zó versenyzők).

Minden adott tehát a magas szakmai színvonalú, érdekes és sokszínű versengéshez!

● A következő fontosabb dátum: a pályamunkák leadási határideje, 2016 január 5. (x)
MAGYAR ENERGIA SZIMPÓZIUM 2015
(2015. június 26.)
MET-KÖZGYŰLÉS 2015
(2015. május 22.)
Meghívó
Bevezető szakmai előadás
Közgyűlés jegyzőkönyve
MET-AJÁNLÁSOK

XV. ENERGIA MŰHELY
(2015. április 16.)
MET IFJÚSÁGI TAGOZAT KÖZGYŰLÉSE 2015
(2015. január 08.)
MET-KÖZGYŰLÉS 2014
(2014. február 11.)
Meghívó
Bevezető szakmai előadás
Megválasztott tisztségviselők
Közgyűlés jegyzőkönyve

MET Ifjúsági Tagozatának 2014-es Közgyűlése
(2014. január 20.)
Teljes hírarchívum
© Magyar Energetikai Társaság - Minden Jog Fenntartva. Design és programozás: deZign.hu